~~♥♥ wELcOme To EiylaJie's World ♥♥~~


~~sesuatu yang berada di luar jangkaan dan di dalam pemikiran~~

Tuesday, February 19, 2013

Pengalaman Itu Indah Part II

0930am (23 September 2012)

Masih dalam LR....Aku dalam LR sangat lama....aku bersyukur kerana ALLAH berikan aku kesempatan tuk merasai kesakitan bersalin...sakitnya mmg tak leh nak cakap...besi katil pun aku da ase lembut jea..lama gile..dah ar takleh bangun berjalan-2 sbb pakai CTG...terlentang,mengiring aje yg leh aku buat.....penat mengiring kiri,aku mengiring kanan...tak tau nak wat ape...alhamdulillah hubby sentiasa disisi...aku mintak nurse panggil hubby kat luar...sakit sgt...membuatkan aku lupe macamana nak selawat..istigfar...mujur hubby ada...tapi itu pengalaman terindah...

1130am

Masih dalam LR...Ya ALLAH..sakit menyengat sangat-2....tak tahan....nak nangis takde air mata...aku mampu menahan jea....nurse bg happy gas pun cam tak rasa...sorang-2 doc dtg check perut aku...seluk lagi tapi aku da tak rasa sakit langsung kna seluk...dtg plak doc pakar...diusik-2 perut n dia cakap "Puan dijangka bersalin lagi 6 jam" ALLAH !!!! maknanya selama 6 jam aku akan menanggung sakit ini.... aku ase tak sabar...nurse ajar ngiring lebih ke kiri tuk percepatkan bukaan....aku ikut nasihat nurse...hubby kuar sekejap..tak tahan sejuk dalam LR....

1200pm

Sedang aku mengiring ke kiri sambil memegang baju nurse,aku ase cam nak buang air besar....aku bgtau nurse tuh "kak,saya ase nak berak lah...." nurse tue kelam kabut..aku panik...dia kata " baring betul-2..awak da nak bersalin" hah???!!! perrggghhhh...aku cuak sangat time tuh.....da mula ramai nurse n doc dtg kat aku...and alhamdulillah sumer perempuan...diaorg bagi semangat suh aku push...aku push.... yang aku tak leh lupa doc kata " teran macam awak kna berak keras" nak ketawa n dalam keadaan camtu aku lak jawab " saya tak penah kna berak keras doc !!" haahahaaaa...bantai diaorg ketawa..dalam pada tuh, hubby dtg kat aku...dia pegang bahu aku...aku dgr doc jerit " head is going out...push !! " wah...aku tarik napas then doc marah "jangan tarik napas...your baby getting in !!!" aduh...kalut...aku lepas napas n try napas sket-2... push lagi...push n push...pulp......aku dgr doc jerit " baby out!!" alhamdulillah.......terasa lega bila baby da kuar... nurse angkat baby n tunjuk kat aku...aku pandang jea..hihihihii..mcm tak percaya !!!!!!!!

Alhamdulillah...my baby boy selamat dikeluarkan...sakit dijahit dah tak rasa...sakit kna seluk tuk keluarkan uri yang tertinggal tak mau kuar pun tak rase dah...yang aku tau,aku da ada baby..tak sabar nak menyusukan baby....heheeeheheeeee




sudah baca...bagilah sket comment~~~

No comments:

Post a Comment