~~♥♥ wELcOme To EiylaJie's World ♥♥~~


~~sesuatu yang berada di luar jangkaan dan di dalam pemikiran~~

Monday, February 18, 2013

Pengalaman Itu Indah

22 September 2012 -

0630pm...

Lepak depan umah sambil tengok tv n makan mangga muda cicah kuah kicap...subhanallah bestnya...tapi perut da rase lain macam..pinggang da sengal-2...aku try pujuk anak dalam perut....usap-2 perut....mmg rase lain macam...pinggang da sangat-2 macam nak tercabut...hubby plak balik ke Mambau menghadiri majlis pengebumian Along Alyyn yang menghembuskan nafas terakhirnya malam td di HKL.....

0730pm

Aduh..makin menyengat sakit pinggang...macam senggugut tapi lagi kuat...kejap datang sakit..kejap hilang..tak tau nak duduk gaya mana lagi....bersila...baring,terlentang,meniarap...segalanya da uat tapi sakit tetap datang....si Salmee da bising-2 suh g spital but aku lum kuar ape-2 tanda...hubby still kat umah Mambau lagi....maybe on da way balik Senawang...aku istighfar banyak-2...doa banyak-2...tapi keadaan macam tue wat aku jadi cepat panas ati...semua salah kat mata aku...sian adik-2 aku.....

0800pm

Hubby da sampai umah....baby kerap mengeras....pinggang cam kna sepit...Subhanallah....sakitnya tak terkata but still leh tahan...mak kata aku degil..huhuhuhuu...sbb tuh sakit leh tahan....iiissskkkkk...tak leh jadi...tggu hubby siap solat...n nak gak ajak g GH....but hubby plak lambat bersiap....aduhhh....mmg hangen jea satu badan...nak makan pun tak selera langsung....aku diam jea tak banyak cakap....air mata da meleleh-2....sepatah tanya sepatah aku jawab....

0830pm

aku ajak gak hubby g spital...Salmee riso aku bersalin kat umah...huhuhuhuhuuuu......aku ngan hati yang berbelah bahagi,siap-2 n trus g GH...hubby tunggu kat Tol Senawang sbb nak pi antar kete company..He's oncall 1 week...15minit perjalanan dari umah ke GH aku ase cam 5minit jea..punyalah laju adik aku si Heri drive...badigol sood sungguh....dia takut aku terbersalin kat dlm kete...hahahaaaa......

0900pm

Sampai kat screening room.....tue yang tak best GH nie....lambat action eh..aku da mcm nak menonggeng jea kat ctu...doc eh lmbt....adoii...mujur Khamis lepas aku da dtg uat booking tempat....nurse kuarkan file n tanya sakit camne...aku bgtau apa yg aku rasa...and aku disuruh masuk ke bilik rawatan..kat ctu ada Doc Vijay...dia suh tanggal panties n aku tgk ada lendir n darah kat panties...ALLAH...da turun tanda ha....aku da cuak.....Doc Vijay kata dia akan seluk tuk tgk bukaan serviks...aku da mula takut...berdebar-2 sangat weiii...tapi atas bacaan pengalaman kawan-2 kat Komuniti Ibu Mengandung dalam Group FB,aku try to rileks.....Alhamdulillah...tak sakit pun kna seluk....Doc Vijay kata da ada bukaan 2cm..kna admit ward.... aduh..lagi aku takut.....



1100pm

Selesai urusan admit..aku duk katil num 33 bilik 1B...masa tuh da mula sakit kejap-kejap...aduh..nak duduk tak leh..nak baring tak leh....hubby kejap masuk kejap kuar tgk aku kat ward...bile tnya "leh ke kuar masuk abg??" jawapan eh " abg da mintak izin guard..abg kata nnti abg blanje makan" hahahaahaaa..leh ker camtu...sabar yolah aku......aku pinjam kekuatan hubby....sbb aku mmg da tak berdaya...aku langsung tak lapar.....aku berjalan dalam ward...setiap 1jam aku mintak doc seluk tuk tgk bukaan...setiap 1 jam buka 1 cm...sampai doc tnya "puan tak sakit ker kena seluk??" aku tersenyum jea...sakit mmg sakit tapi tak sesakit yang ada kat pinggang aku...nurse dok pantau aku...kejap-2 dtg pegang perut..nak tgk baby ok ke tak...


0535am (23 September 2012)

aku da kna seluk tah kali ke brape...kali nie Doc Anand plak yang seluk..alhamdulillah da buka 4cm++.... Doc Anand suh bersedia untuk tolak ke LR...aku dalam cuak & tak sabar cepat-2 g kat katil... nurse mintak baju sepasang, towel, selimut n pampers tuk bawak kat LR...ngah siap-2 barang baby,aku ase ada sesuatu mengalir kat kaki....alamak....darah ar plak......nurse suh cuci dlu.....

0545am

Nurse da tolak ke LR..aku sempat call hubby suh tggu depan LR...masa tue perasaan mmg tak dapat nak cakap macamane...sumer ada..tak sabar n takut...sampai LR hubby tak leh masuk lagi..wah...ati manyak takut tapi tak sabar nak bersalin....perut still sakit menyengat....dalam LR aku baring kat katil n dipasangkan CTG tuk tgk jantung baby...alhamdulillah aku dapat 1 tempat seorang jea...

bersambung ~~~~


sudah baca...bagilah sket comment~~~

No comments:

Post a Comment