~~♥♥ wELcOme To EiylaJie's World ♥♥~~


~~sesuatu yang berada di luar jangkaan dan di dalam pemikiran~~

Tuesday, July 24, 2012

Apelah nak jadi eak.......

~LUAHAN HATI~

Kes nie da banyak kali jadi pada kami kat sekolah nie especially KELAS PENDIDIKAN KHAS.....
Sekarang kan zaman nak Pilihanraya....Kerajaan agaknya pakai duit tuk Pilihanraya nie.....
So, duit elaun setiap bulan untuk student OKU sangat ar lambat......
Mak Bapak student pulak kerap ler dok tpon siang malam n datang tanya pasal elaun OKU pelajar...
Aduhaiiiii.....
Kenapa jadi macamnie???

Manalah saya tahu pakcik dan makcik oiii.......
Saya nie BUKAN keje kat Kementerian Pelajaran Malaysia.....
Saya pun BUKAN  keje kat Jabatan Pelajaran Negeri........
Apatah lagi saya BUKAN bekerja kat Jabatan Akauntan Negeri.....
Ataupun saya TIDAKLAH bekerja dengan pihak Bank yang akan mengeluarkan penyata kewangan sekolah........


Saya cuma seorang KERANI yang menjalankan tugas-tugas di dalam kelas yang membabitkan pelajar- pelajar Pendidikan Khas.......TOLONGLAH paham pakcik makcik oiiii......... 


Bab-bab elaun ke....sumbangan ke....kalau saya or Cikgu-Cikgu TIDAK diberitahu, 
memang kami tak tahu......


Harap bawak bersabar yea pakcik makcik....jangan sampai saya plak menyalak-nyalak mintak duit kat pakcik makcik nanti......ikutkan banyak nie anak pakcik makcik berhutang dengan kami...tapi apalah sangatkan....kami bukan nak berkira....jaz nak jadikan ianya salah satu amal kebajikan tapi kalau macam nielah cara pakcik dan makcik.....LOTIHLAH kami........

Saya dan cikgu-cikgu kat sekolah nie ada gaji sendiri....ada duit sendiri.....jangan risau...walaupun  buku bank student kami pegang....tapi kami tiada hak nak pergi kuarkan duit student....ini akan menyusahkan kami....so, pakcik makcik.......BAWAK BERSABAR....rezki anak OKU nie ada dimana-mana.......



sudah baca...bagilah sket comment~~~

No comments:

Post a Comment