~~♥♥ wELcOme To EiylaJie's World ♥♥~~


~~sesuatu yang berada di luar jangkaan dan di dalam pemikiran~~

Monday, May 28, 2012

aLOng aLyyn...

Camne nak mulakan???Mohon rakan-rakan doakan kesihatan anak sedara hubby pulih seperti biasa... Walaupun kami baru jea rapat...tapi she's sgt-2 baik....walaupun ada yang tak berapa suka dengan dia... tapi alhamdulillah,dengan aku  as a "makcu" dia....dia sgt ok...anak sedara hubby nie sebaya hubby...sama sekolah...n da kawen...ada anak angkat seorang....seorang yang sgt-2 energetic, gile-2 and  happy go lucky....masa mula-2 kenal dulu,rasa kelakar sgt...yelah...."makcu" eh lagi muda dari anak buah eh...hahahaahaaa.....yelah..lau nak ikutkan, bile aku masuk sebelah hubby....pangkat aku da jadi MAKCIK & tak keterlaluan katakan aku da berpangkat NENEK.....haahahahhahaaaa........sgt kelakar.....aku muda lagi kot...but aku happy dengan keadaan nie....


Berbalik pada kisah anak sedara hubby td,nama dia Alyyn...cantik orgnya...mmg aku admire dia...sbb dia cantik....dia seorang mak andam di KL....yelah....aku pun tak tahu sgt sakit yang dia hidap sebelum-2 nie....menurut kata mak mertua,dia dari kecik mmg da ada masalah jantung..n doc mmg tak bg dia mengandung...that's y dia amek anak angkat...anak yang dibela dari kecik n sekarang da 12 tahun pun umurnya....pun cam mama dia...sgt-2 energetic....heheheheee.....


Semalam aku dikejutkan dengan berita Along Alyyn warded kat ward 6B HTJ....sgt-2
terkejut....mak mertua kata dia was unconscious start warded.....n doc charge dia kna pendarahan otak....doc nak wat operation but tak boleh disebabkan keadaan jantung yang sgt lemah....lau ikutkan pagi semalam doc da hantar ke HKL tuk operate.....Ya Allah....kesian along....subhanallah.....berat sgt dugaan dia....


And petang semalam, aku ajak gak hubby g hospital.....tak sabar nak tgk keadaan dia.... nak tak nak,hubby bawak gak aku g HTJ...ntahlah...aku sedih lau tak dapat tgk dia...macam-2 bermain dalam kepala....nauzubillah....aku takut lau along dihantar ke HKL & aku tak dapat nak g melawat memandangkan keadaan aku yang mcmni....sian tgk hubby....dia bukan taknak tgk anak sedara dia tapi dia takut...n dia sgt-2 risau...


Aku terpikir jugak,lau tak dek ar parking kat HTJ nnti camne???yelah...seperti yang sedia maklum....HTJ adalah salah satu hospital yang PALING SUSAH nak dapat parking kat Seremban nie.....mesti hubby marah aku ...tapi alhamdulillah.......Allah Maha Berkuasa....masuk-2 jea HTJ,terus dapat parking....n satu lagi masalah kat HTJ......LIFT tak pernah nak ada ruang kosong....aduh...... disebabkan perasaan KURANG SABAR yang sentiasa berada dalam diri,aku ajak hubby nek tangga.....haaa.......tak percaya??TOLONGLAH PERCAYA.....mak buyung nek tangga dari TINGKAT 2 sampai TINGKAT 6....hahahahahahaa....sampai TINGKAT 6,kaki da macam mohon diseret-2...hehehehee...but...kuatkan semangat...taknak bg hubby nmpak kita tak brape nak kuat.......




And....sampai jea kat katil along, semangat td jadi lemah sgt-2 tgk keadaan dia....YA ALLAH.....tabahkan hati ibu bapa along .....tabahkan hati suami along .......&  tabahkanlah hati anak dia.......Along terbaring...tak sedar.....aku sampai,aku pegang kaki dia....tak panas.....tak sejuk......biasa jea....tapi bergenang air mata tgk along..... mata dia macam nak terbukak...tgn ada gerakan sket-2...tapi dia sgt-2 lemah..... aku pandang hubby....hubby peluk aku....aku mmg tak kuat nak tgk along mcm nie....dalam hati aku berdoa semoga along kuat dan bertahan....




Menurut kata maknya....doc bius along tuk mengurangkan kesakitan yang along alami.... sel darah merah semakin mengurang...manakala sel darah putih da menyerang segalanya... dengan keadaan jantung yang sgt lemah lagi menyukarkan doc tuk membantu memulihkan keadaan along seperti biasa....tapi along mmg kuat semangat....dia tak pakai alat bantuan pernafasan...walaupun nampak dia sgt sukar nak bernafas,tapi doc puji sbb semangat dia kuat....dia bernafas sendiri....tapi yang tak best,doc kata harapan tuk pulih seperti sedia kala hanya 50/50....doc da mintak semua sedara mara berkumpul dan berdoa semoga ada keajaiban yang berlaku.....




Sedih sgt-2 tgk keadaan along macam tue....semoga along akan pulih seperti sedia kala....kuat & bertahan sepenuhnya....aku rindu gelak tawa along....rindu mulutnya yang tak henti-2 mengomel....rindu nak rasa dipeluk cium along.....kuatkan semangat kau along.... makcu doakan kau sihat.......










Along alyyn @ Norazlin Bt Ghazali....
Semoga along kuat menghadapi dugaan ALLAH nie....




baca jea ker?? meh ler comment sket~~~~

2 comments:

  1. masyaallah...the same condition when i was in coma for almost 3 month on 2009 because of H1N1 Critical...semoga Along kuat dan semoga cepat sembuh...amin....

    ReplyDelete
  2. yup...sya ada baca post sis...mengalir air mata mengenangkan apa yang sis alami...hope along alyyn pun kuat mcm sis....mmg sgt sedih...until now dia masih blum sedar lagi......

    ReplyDelete